30 Ağustos 2007 Perşembe

2000'DEN BU YANA YAZILAN
CİHAN DEMİRCİ ŞİİRLERİNDEN...

1985'te yayınladığım ilk şiir kitabım "Çıkışlar Arka Kapıdan"dan ve 1999'da yayınladığım "Sazan Mevsimi" adlı ikinci şiir kitabımdan aşağıda sizlere çeşitli örnekler verdim... Şimdi ise henüz kitaplaşmamış, çoğunluğu daha hiçbir yerde yayınlanmamış, 2000'den bu yana yazdığım şiirlere geldi sıra... 2000'lerle birlikte yaşadığım bitmek bilmez üzüntüler ve acılar nedeniyle, mizahın sırtına giderek hüznün de epeyce bindiği şiirler bunlar... Dediğim gibi, daha önce sadece birkaç tanesini "Damdaki Mizahçı" adlı blogumda ve bir-iki edebiyat dergisinde yayınladığım bu şiirleri, bir kaç istisna dışında, nerdeyse tamamına yakınını ilk kez "ŞİİRZOFREN" adlı bu şiir blogumda yayınlıyorum... Sizden ricam, kaynak göstermeden, isim belirtmeden kullanmaya kalkmamanız...Bu inceliği göstermeyeceklerin zaten bu blogu ziyaret edeceğine de pek inanmıyorum...

Neyse, gene lafı uzattık, artık biz susalım 2000'den bu yana yazdığım şiirlerden, sizler için seçtiklerim konuşsun...


RİTMOJEN

Diyorlar ki
Nasıl dayanıyorsun
Hayatın bu temposuna

Gülüyorum
Cevap veriyorum
Hem de tempo tutarak
Ne de olsa
Ritm duygum var benim


28/1/2000 Kadıköy




İZİNLİ ŞİİR

İzne çıkıyorum demiştin bana
Uzaklara vurmuş gölgen
Öyle demiyor ama

Bilseydim izin vermezdim sana
Hüzne çıkıyormuşsun meğer


14/6/2000 Kadıköy
RAKI-YORUM

Seni mi bırakamıyorum
Rakıyı mı?
Seni rakıyorum
Rakıyı bırakamıyorum

Şimdilerde hep sana içip
Sana olan hakkımı yakıyorum

5/8/2000 Moda




ÖMRÜMÜN FİLTRESİ

Fazlası hep üzdü
Hep öksürttü beni
O yüzden birer birer
Azalttım dostlarımı



29/11/2000 Kadıköy

VASİYET VAZİYETİ

Ne olur yaşarken anlayın da değerimi
Büyük sanatçı olmak zorunda bırakmayın beni


1/12/2000 Kadıköy

VEBALLY

Ana rahminden düşmüş
Bir tinerin kokusunda
Kendinden geçmiş bu şehir
Hiçbir işkembecide
Ayılamayacaktır

O çocuk ki kelle paçana yapışacaktır
Anlamadığı bir dildeki sabah ezanında
Damardan tuzluya patlayacaktır
Yitik spermlerin hesapsız vebali
Sen de koklayacaksın işte o an bir bally

Bu şehir asla uyanmayacak
Bu insanlar da
Sahi hemşerim memleket nere?
Bu şehir ki bu şehir
Tekerlek üstü filan da değil
Binlerce kelek üstünde
Jileti çoktan kesilmiştir bir kere


17/5/2000 (Beyoğlu-sabaha karşı)

RİYALAR ÜLKESİ

Bir riyalar ülkesine düştü ömrümüz
Çıngıraklı yalanlar besledik koynumuzda
Çok uyanıktık
Ama hep aldatıldık
Hep kandırıldık
Hep dolandırıldık

Hayata düşüp düşüp yalana sarıldık
Özümüz sözlerimizde boğuldu
Sözlerimiz hep yollarda kaldı
Riyalar ülkesinde Pollyanna bastık tarağa
Karakter dediğin oyunculukta kaldı
Doğruluk cetvelle çizilebilir oldu sadece

Çok uyanıktık
Ama hep ikiyüzlüydük
Hep sahtekardık
Hep inançsızdık

Bir riyalar ülkesine düştü ömrümüz
Uyumuyorduk asla
Pek uyanıktık
Düşlerimizi unutup
Uyanık halde riyalar gördük her gece

Pek uyanıktık
O yüzden
Riyadan çok geç olsa bile
Zaten uyanamazdık


6/12/2000 Kadıköy

HESAPLI ŞİİR

Sevgilim
Ben sevdim mi
Bir oturuşta severim
Ben sevdim mi
İştahım artar yerim
Ben sevdim mi
Hesabı hep kendim öderim


12/8/2000 Ortaköy


Hiç yorum yok: